Szkoła Podstawowa nr 8 uczestniczy
w prestiżowym projekcie
“Dolnośląska szkoła liderem
projakościowych zmian
w polskim systemie edukacji”
współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego.
Zapraszamy do odwiedzin na mini portalu
www.webfronter.com/dolnyslask/krol/>>>>>
Głównym celem projektu
jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów
o utrudnionym dostępie do edukacji, zmniejszanie różnic
w jakości usług edukacyjnych – podnoszenie jakości procesu kształcenia,
wspieranie indywidualnych zainteresowań i zdolności każdego ucznia ze szczególnym
uwzględnieniem umiejętności kluczowych poprzez realizację programów rozwojowych na
zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych, a także wdrażanie przyjętych
rozwiązań do praktyki szkolnej. Projekt jest realizowany
od 1.X 2010 r. do 30.XI.2011 r.
Zajęcia pozalekcyjne
realizowane w ramach projektu >>>
Sprawozdanie
z wycieczki dydaktycznej na terenie Dolnego Śląska.
>>>
Sprawozdanie
z wycieczki nr 22 WROCŁAW- NAUKI ŚCISŁE- MOJA PASJA >>>
|
W ramach projektu szkoła
pozyskała:
- dodatkowe zajęcia pozalekcyjne – koła zainteresowań i
zajęcia dydaktyczno –wyrównawcze. W Szkole Podstawowej nr 8 osiem godzin.
- udział dwóch uczniów w zajęcia pozaszkolnych,
realizujących międzyszkolne projekty edukacyjne.
- trzy wycieczki dydaktyczne na terenie Dolnego Śląska.
- trzy wyjazdy do MultiCentrum, zakupionego w ramach projektu
"Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie
edukacji".
- opiekę pedagogiczno-psychologiczną tutora dla
12 uczniów. Tutoring jest metodą pracy z uczniem o specyficznych potrzebach
edukacyjnych. Efektem tutoringu jest wzrost odpowiedzialności uczniów za własny
rozwój.
Nasza szkoła uczestniczy w projekcie "Dolnośląska
e-Szkoła"
a także w projekcie "Pracownia przyrodnicza w każdej gminie”.
Oba projekty są komplementarne z projektem “Dolnośląska szkoła liderem
projakościowych zmian w polskim systemie edukacji”. Wszystkie projekty są sposobem na
poprawę efektywności nauczania. Wyniki diagnoz edukacyjnych wskazują na braki w
wykorzystywaniu przez polskich uczniów wiedzy w praktyce, twórczego rozwiązywania
problemów i zadań matematycznych. Konieczne jest więc kształtowanie kompetencji
kluczowych, w tym samodzielnego myślenia i rozumowania matematycznego, stosowania
alternatywnych rozwiązań oraz aktywnego korzystania z technologii informacyjnej i
komunikacyjnej.
W ramach projektu “Dolnośląska e-szkoła” nasza placówka otrzyma
sprzęt multimedialny oraz platformę edukacyjną. Wyposażenie szkoły
w najnowsze rozwiązania techniczne, pozwoli kształtować u uczniów
umiejętności posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną
w realizacji zadań i rozwiązywaniu problemów edukacyjnych. Istotna dla
szkoły będzie możliwość korzystania z platformy edukacyjnej, stanowiącej
wirtualne środowisko nauczania – uczenia się, pracy własnej i zespołowej,
tworzenia i wykorzystania materiałów edukacyjnych oraz administrowania procesem
kształcenia. Pozyskana przez Szkołę Podstawową nr 8
Pracownia przyrodnicza zostaławyposażona w pomoce dydaktyczne i sprzęt
multimedialny. Nowoczesne wyposażenie umożliwi uczniom prowadzenie obserwacji i
eksperymentów przyrodniczych. Zadaniem organu prowadzącego było przygotowanie sali oraz
zakup mebli do pracowni przyrodniczej, natomiast w przypadku projektu “Dolnośląska
e-szkoła” przygotowanie sieci internetowej. Z pracowni przyrodniczej będą mogli
korzystać nauczyciele
i uczniowie innych oławskich szkół.
Uzupełnieniem projektów są bezpłatne
szkolenia nauczycieli w ramach realizacji projektu “Szkolenie
nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów”. Nasi nauczyciele
zostali objęci następującymi szkoleniami:
Kursy doskonalające
Nauczyciel e-szkoły
Eksperyment w procesie nauczania
Rola i zadania tutora
Rozwijanie kompetencji kluczowych w
zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych
Zajęcia laboratoryjne
Zajęcia warsztatowe
Konferencje
"Przygotowanie zasobów edukacyjnych
na potrzeby e-learningu": I kwartał 2011r. "Przygotowanie zasobów edukacyjnych
nauczyciela przyrody": II kwartał 2011 r.
"Rola nauczyciela w zakresie
indywidualizacji procesu edukacji": I i II kwartał 2011 r.
Warunkiem uczestnictwa we
wszystkich projektach było opracowanie przez nauczycieli szkolnych programów
rozwojowych. Obejmują one szereg działań zaplanowanych przez radę pedagogiczną,
uwzględniające cele i założenia wynikające z dokumentacji aplikacyjnej
projektów.
Szkolny koordynator:
Brygida Baranowska Szkoła Podstawowa nr 8
|